سالروز فتح خرمشهر و چگونگی اشغال فرهنگی جامعه و تشکیل گروه های مقاومت فرهن
 
شهید یگانه ایراج
شهید یعنی کسی که زنجیرهای اسارت روح خود را پاره کرد و آزاد شد. شهید یعنی آزاد, شهید یعنی بی نهایت...

سال هاست که خرمشهر آزاد شده و کمتر کسی را در کوچه خیابان می توان دید که در مورد اشغال خرمشهر و آن روزها صحبتی به میان آورد، نه در عوام و نه در خواص. البته هفته ی دفاع مقدس و روز آزاد سازی خرمشهر را که لاجرم یاد آور آن روزهای خدایی ست، استثنا باید دانست. از زمانی هم که مقام معظم رهبری فرمودند که دشمن تهاجم فرهنگی خود را آغاز کرده روزهای سختی بر ما گذشت تا ایشان گفتند این یک شبیخون فرهنگی ست، یعنی تهاجم بشکلی پیچیده و مخفی سازماندهی شده و نیازمند بصیرتی است که بتواند در فضای سیاه و مه آلود شبیخون فرهنگی متوجه این گلوله ها و موشکهای فرهنگی دشمن باشیم. البته تلاش های زیادی صورت گرفت اما در فضای مه آلود این عرصه خیلی ها روی مین های فرهنگی رفتند و برخی هم از ترس همین تخریب ها مسیرشان را کج کردند و سر از کُنجِ بی تقوایی در آوردند. امروز خرمشهر فرهنگ ما توسط نیروهای دشمن اشغال شده است.

شاید با شنیدن عنوان اشغال فرهنگی بلافاصله فکرها به خود کلمه ی اشغال معطوف شود و با توجه به نگاه موجود به این واژه قرار گرفتنش در کنار فرهنگ، منطقی به نظر نیاید، یا شاید اغراق آمیز و بزرگ نمایی شده در فکرها بنشیند. اما هیچ کس نمی تواند منکر این موضوع شود که امروز فرهنگ در جامعه ی ما مهمترین معضل اجتماعی ست و حتی حال بد اقتصاد هم با نگاه غلط فرهنگی در حال بدتر شدن است. فرهنگ مصرف گرایی یکی از عوامل اصلی تشنج های مالی و اقتصادی است، همین یک قلم برای مثال کافیست تا از فرهنگ مفهوم بسیار کلان و مهمی در فکر ما شکل بگیرد.

 

منبع :گروه جنگ نرم مشرق



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

شهید علی یگانه در بخشی از وصیتنامه خود نوشته است: “به یگانه فرزندم بگویید، پدرت به سفر کربلا، به زیارت قبر شش گوشه اباعبدالله(ع) رفته و وقتی بزرگ شد، او را کاملا روشن نموده و به او بگویید پدرت به مقابله با دشمنان اسلام و پیامبر خدا رفته و برای اسلام قیام نموده و در این راه جان خود را به پیشگاه مقدس خداوند تقدیم نمود.” او پس از آن خودش را برای رفتن به سربازی معرفی کرد و از آنجا که قد و قامت اراسته و تنومندی داشت سرباز گارد آن زمان شد و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در صدا وسیما نگهبان بود و بعد از آنجا به «پادگان سلطنت» رفت برادر شهید در مورد وی می گوید : آن زمان که امام دستور دادند ، که همه سربازها پادگانها را ترک کنند، ما عصر آن روز رفتیم که علی را همراه خودمان بیاوریم ، که او گفت : «ما با بچه ها و فرماندهان رده پایین هم آهنگ شده ایم و قرار گذاشته ایم که فردا اذان صبح پادگان را ترک کنیم .» و همانطور هم شد و صبح روز بعد ساعت ۱۰ صبح همگی آمدند و مبارزات خیابانی ادامه داشت تا پیروزی کامل انقلاب اسلامی دست از مبارزات بر علیه رژیم منحوس پهلوی برنداشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روستا رفت . شهید یگانه در روستای محل سکونت خویش ازدواج نمود و ثمره آن فرزند دختر می باشد و پس از آن در سپاه ثبت نام نمود و وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد . محل خدمت ایشان در« خور و بیابانک » بود تا اینکه چند مرحله برای رفتن به جبهه ثبت نام کرد ، ولی ، امام جمعه و فرماندهان اجازه نمی دادند که علی به جبهه برود تا سر انجام توانست رضایت آنها را جلب کند و به جبهه برود و بالاخره در یک ماموریت در کردستان منطقه « پنجوین در خاک عراق » منطقه « تپه قوچ سلطان »در سال ۱۳۶۲ به درجه رفیع شهادت نایل آمد و طبق وصیت وی او را در زادگاهش به خاک سپردند
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شهید یگانه ایراج و آدرس shahid.yeganeh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 83
بازدید کل : 78221
تعداد مطالب : 35
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1